Topolná 276,
Uherské Hradiště

+420 603300550
info@bitehazard.cz

O NÁS

Studio bylo založeno v roce 1993 pod názvem R-AUDIO & recording jako pokračovatel otrokovického SOUGP. Od roku 2012 působíme v Topolné v domácím prostředí pod názvem BiteHazard studio.

NAŠE SLUŽBY

Máme v oboru bohaté zkušenosti a proto se kromě práce se zvukem můžeme věnovat i školení začínajících zvukařů formou kurzů a konzultací, výuky a poradenství.

REFERENCE

"Zní to celé lépe, než jsme si představovali. Bubny jak ďábel, kytary hutné a basa krásně čitelná. O zpěvu ani mluvit nemusím" (Dan Gregorovič, sk. Depresion, z rozhovoru pro časopis fanklubu, 2004)

CENY

Cena za práce v nahrávacím studiu, mix a mastering je 350,-Kč za hodinu. Za mastering běžné písničky zaslané pomocí internetu účtujeme 1200,-Kč

Kontakt pro konzultaci
nebo objednávku

kdykoli telefonicky

(+420) 603300550

nebo emailem
studio@bitehazard.cz

Potřebuji nahrát písničku
Chci se přihlásit do kurzu

Mám zájem o výrobu vlastní písničky nebo nazpívání zpěvu do hotového podkladu. Potřebuji namluvit audioknihu nebo pohádku. Potřebuji smíchat nebo zmasterovat písničku nahranou doma nebo v jiném studiu. Chci se přihlásit do kurzu pro začínající zvukaře...

Další informace...

Oktava

Zpěvový mikrofon Oktava MK-319

Universal Audio

Apollo Twin MKII Quatro

Presonus

Studio One Professional

K napsání článku mne vedly dotazy muzikantů ohledně technického řešení problému pouštění předehrané zvukové stopy k živě hrající kapele. V nahrávacím studiu se s touto technikou běžně setkáváte při vrstvení nástrojů. Při koncertech se ale musíte vyrovnat s potřebou synchronizace nahrané stopy s kapelou. A nejen to. Budete se muset zamýšlet i nad morálními aspekty použití playbacku.

Nejprve dovolte, abych ocitoval několik definic playbacku, jak je můžete najít na různých místech v internetu či odborných knihách:

  1. Playback (angl. overdubbing) je označení pro způsob pořizování zvukového záznamu. Jednotlivé složky hudebního díla, které po dokončení znějí simultánně, se nahrávají postupně na oddělené zvukové stopy. Playback se nejčastěji používá při nahrávání sólového zpívaného hlasu, kdy zpěvák nahrává svůj part k již dokončenému nahranému hudebnímu doprovodu, který poslouchá ze sluchátek. Ve filmech, televizních pořadech a na koncertech termín playback (angl. lip-sync nebo lip-synching) označuje situaci, kdy herec či vystupující účinkující synchronizuje pohyby svých úst s textem spuštěné zvukové stopy, která byla nahrána předem. Tedy hudba hraje a zpěvák naznačuje zpěv. Opakem playbacku je živé (koncertní, angl. live) vystoupení, při němž umělec podává svůj (nejčastěji pěvecký) výkon bezprostředně před diváky, posluchači. (Česká Wikipedie).

Číst dál: Playback – podvod nebo umění?

Připravil jsem pro vás několik zvukových ukázek, podle kterých můžete sledovat vznik studiové nahrávky metodou vrstvení. Jedná se stále o jediný úsek skladby v délce několika sekund s přibývajícími stopami nástrojů a vokálů v chronologickém pořadí, tak, jak byly postupně nahrávány a míchány. Z důvodů co nejmenšího počtu klipů jsou ukázky uloženy vždy pro skupiny nástrojů - např. ukázka nahraných kytar je pouze jedna, i když byly kytary vrstveny postupně na několika stopách.
Úroveň hlasitosti jednotlivých stop je poměrně nízká, při záznamu a mixu se používá spíše vysoká citlivost monitorů. Záznam je 24 bitový, takže teoreticky i při poloviční hlasitosti oproti maximu je využito 23 bitů. V praxi je ale záznam zpracováván v interním rozlišení 32 bitů.


  1. bicí + basa - záznam bicích na 8 stopách (bd, sd, sd-, tom1, tom2, hh, overhead-L, overhead-R), současně s basovou kytarou na 1 stopě, bez kompresorů
Číst dál: Jak vzniká studiová nahrávka?

Ano…?
Dobrý den, prosím vás, to je nahrávací studio?
Ano.
Já jsem na internetu našel vaše stránky a potřeboval bych se na něco zeptat.
No…
Víte, já mám doma takové mini studijko, už nahrávám asi 2 roky, takže už nějaké zkušenosti mám, já nahrávám jenom tak pro sebe. Já jsem se chtěl zeptat, jestli bych se někdy mohl k vám přijet podívat, jak nahráváte. Hlavně kytary, já nějak furt nemůžu dostat ten správný zvuk, tak bych se jenom podíval přes co to nahráváte a tak…
No, to je ale pokaždé nějak jinak, to spíš záleží na té kapele, jaký má kytarista aparát a tak…
Já vím, ale jak tam třeba dáte ten mikrofon? Nebo vy všechno natáčíte přes toho Poda? Já to tak nědělám protože ten pod stojí úplně za hovno…

Číst dál: Haló, to je nahrávací studio?